angelicajeppsson92

Direktlänk till inlägg 16 februari 2016

Lite av helgen och Ny vecka!

Av Angelica - 16 februari 2016 16:48

Hej alla mina fina läsare!

 


Nu är det en ny vecka med mycket spenade saker som händer. Kommer til det senare i inlägget.

 

Men i fredags skrev jag här till er, Hoppas ni gilla vad jag skrev. I alla fall så va jag hos min kompis. Vi hade det mycket mysigt. Maten va god, men blev lite starkt men men. Sen gjorde jag en kladdkaka som blev katastof den blev jätte tunn, huvudsken blev det jätte klämig och god. Vi såg lite skräkfilmer sånt som jag inte gillar, men den va bra ändå för kom på efter ett tag att jag hade sätt den innan. Hann somna till i mellan åt, men sista gången jag somna till så vakna jag inte till så han fick se den själv hehe blir nästan alltid lika dant varje gång breor på hur trött jag är. 

 

I lördags så kom jag hem vid fikat typ. Innan det så såg vi film innan jag blev lämnad. 

Det blev inget städat på loftet, men men finns fler gånger. Men De jag gjorde de räkt när jag kom hem var att kolla igenom kläderna och väskorna jag hade köpt, dom jätte fina gilla väskorna jätte mycket. Sen gjore jag inte så mycket efter det. Jo jag hjälpte mamma med maten det blev ungsbakad potatisklufter och till lagad Kyckling till det blev de rödvinsås och tomater och brocoli, va jätte gott. Roligaste va att pappa lockta inte att det va rödvin eller smakad att det va i. Sen när vi hade ätit så titta vi på mello men där va inga bra låtar. Vad tyckte ni om dom? Så vi titta på något annat men det fanns knappt något roligt.

 

I söndags så hjälpte jag mamma med hennes papper på kontoret. Det va jo Alla Hjärtans Dag också blev inte så mycket firande. Jag va sugen på kaka men orka inte baka. Men senare på kvällen börja jag rita liten täkning till en kompis på skolan, så vi får se vad han säger om den. Han har inte fått den än, men nån kväll blir det väl. 

 

Igår (Måndag) så vakna jag att det va snö ute då blev jag glad. Men det jag gjorde va inte så mycket tyckte jag. Men ja va på banken och fixa lite grejer. Sen måla ja när jag kom hem, men mitt i allt ihop så va jag tvungen att lägga mig ner för att jag hade jätte ont i magen :( men efter dom två timmarna vilande så hade det försvunnit. Det är ett jätte bra tips från mig om du har ont i magen så gå och lägg dig på magen så försvinner det. Har alltid hjälpt mig. Sen när jag vaknade så tänkte jag det är lite dax att fixa kvällsmat så gick ner till köket, det blev bara rester från kylskåpet hos mina föräldrar. Dom tyckte att det va gott i alla fall men det tyckte jag också. Sen blev klockan så mycket att det va dax att åka till tåget för sedan åka till skolan. Blev rätt sent. 

 

Idag är det ju tisdag som alla vet. Idag ståd det på schemat att vi hade växtkännedom och skötsel och förvalitning. 

Växtkännedomen så ritade jag medans dom andra hade prov sen när dom skulle gå ut och kolla på växtorna så gick jag upp på rummet och fortsatte där. Efter fikat så fick vi reda på vilka som skulle vara med på mässan som skulle ställa ut. Tyvär kan jag meddela att det blev inte jag som fick vara med. men men finns fler gånger kanske. Men jag är glad över dom andra som blev valda. Men jag ska vara typ projket ledare över dom som blev valda. Men jag är inte helt säker hur det blir, det va min lärare som sa att jag skulle vara det för att jag har mer kundskap än dom andra som går utbildningen. Men det hördes kul. :)

Sen på lunchen så hade vi jätte godmat, blev lax och någon annan fisk, till det va det potatis och sås. 

Sen efter lunch va det Skötsel och förvaltning vi fick välja mellan att klippa pil, så grönsaker eller bunta i på tulpaner. Jag och min klasskompis valde att så grönsaker men blev att vi bunta tulpanerna men vi skulle så men blev inte av hehe. Och nu sitter jag här och skriver till er. Ikväll blir det att rita lite och kanske umgås med en på skolan.

 

Imorgon har jag ritings lektion hela dagen, ska bli kul. :)

 

Här kommer lite bilder.

 

 

 

 Här va min ritning jag hade gjort som inte blev vald. 

 

 

         

 

Blev det vinet va mycket gott.


 

   


Nu får ni ha en fortsatt bra kväll.

 

Kram

Angelica

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 22 maj 2016 20:43

Hej alla mina fina läsare!   Hoppas allt är bra med er? Med mig är det bra.      Eftersom jag inte har uppdaterat bloggen är bara för att jag har jobbat både vardagarna och helgerna. Plus att jag har inte haft något internet i lägenheten ...

Av Angelica - 15 april 2016 09:50


Hej mina fina läsare. Jag har haft mycket att göra dom här veckorna jag har jobbat. Har liksom ett tungt jobb och man blir oftast rätt trött på kvällen då. Men nu sitter jag och har frukost och den är snart slut. Idag består dagen att vara u...

Av Angelica - 27 mars 2016 19:20

Hej mina fina läsare! Nu har det gått mer en vecka sen jag skrev här till er.   Jag har haft mycket med jobbet sen jag börjat. Det har blivit att det är  långa dagar i veckan man jobbar. Blir oftas att man går och lägger sig i sängen direkt eft...

Av Angelica - 15 mars 2016 19:32

Hej mina fina läsare!   I söndags var jag på mässan i Malmö, som var sista dagen på mässan. Var där med mamma och pappa, bjöd dom för att jag ville att dom skulle komma lite hemifrån. När vi väl hade gått där en stund så träffa vi min ena bror dä...

Av Angelica - 6 mars 2016 10:05

  Detta inlägget kommer handla om Mässan och sista dagen på skolan!   Hej alla mina finaläsare!   I fredags så va på mässan med klassen hela dagen och vissa upp våra montrar och dom tre som va valda prata med Gunnel Carlsson på secen kl 13:...

Ovido - Quiz & Flashcards