angelicajeppsson92

Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

Vad som hände föra veckan!

Av Angelica - 15 mars 2016 19:32

Hej mina fina läsare!


I söndags var jag på mässan i Malmö, som var sista dagen på mässan. Var där med mamma och pappa, bjöd dom för att jag ville att dom skulle komma lite hemifrån. När vi väl hade gått där en stund så träffa vi min ena bror där. Jag hitta även lite saker som jag köpte, som en väst, en såg och massa frörer. Vi åt även på resturangen som va på mässan. Sen åkte vi hem ,när vi väl köpte biljett till tåget så blev det fel så fick ta en ny. När vi väl hoppa på och tågvärden kom så fick jag nästan böter, men klara mig. Vi hade en dup/familj antaligen så kom jag undeer barn fast jag är snart 24 år, fast gränsen är 20 år. Jag hade i alla fall tur denna gången. När bi komm tillbaka till skolan så packa vi ut till bilen och flytta hem, eller jag flytta till Ystad till en lägenhet.


I måndags så börja jag jobba 06:45 och sluta 16:00. Vi fixa i en trädgård, la ut singel på en gångar, Men flytta bort även träskivor. När jag sluta så cykla jag hem och tog jag det lugnt, packa upp sakerna och la det på plats. Laga mat och fixa mat till nästa dag.

 

I tisdags så va detjobb igen, hände rätt mycket. Fick mura upp en vägg till en trappa som hade låsnatt, fick lägga ut jord. Sen när vi hade slutat så cykla jag hem och lämna sakerna, sen cykla jag iväg för att handla en pressent til min bästa killekompis som fyllde år, som skulle komma på besök på kvällen. Fick även städa undan lite saker. Vi lagade god mat och titta på film.

 

I både onsdags och torsdags så va jag på jobbet och fixa trädgårdar. På kvällen tog jag det lugnt.

 

I fredafs så börja jag på jobbet 06.45 och va ute u en trädgård och fixa lite med min kollega. Jag fick även rulla in minst 20st rollebärar med jord i, och tippa i en planterings låda. Gjorde lika dant dagen innan. Men det blev e lång dag, vi sluta 15:15 men skulle sluta 14:45. När jag kom hem så gjorde jag mig i ordning för att åka hem till mina föräldrar under helgen. 

 

I lördags så hjälpte jag min kära mamma ute i hennes kontor, så det blir klart nån gång. Jag slippa dörrkarmar. Men på kvällen så fick jag besök av min kompis vi titta på Mello ihop, vi tog det lugnt hela kvällen. 

 

I söndags så tog jag det lugnt nästan hela dagen. Packa ihop lite saker som jag skulle ha med mig till lägenheten. Men jag hjälpte mamma och lacka det jag hade slippat på lördagen. 

 

Här kommer lite bilder,

 

 

När jag lämna skolnyckeln i lådan innan jag åkte hem. 

Sågen är ifrån Grönyte-konsult Svenska AB och den kosta 400kr fick lite rabatt på den. 

 

Västen kommer ifrån Snösjö Production AB. DEn kosta 699kr men fick 15% rabatt för att jag gick på Hvilan Utbilding, så jag betala 594kr för den.

     

 

Kram

Angelica 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 22 maj 2016 20:43

Hej alla mina fina läsare!   Hoppas allt är bra med er? Med mig är det bra.      Eftersom jag inte har uppdaterat bloggen är bara för att jag har jobbat både vardagarna och helgerna. Plus att jag har inte haft något internet i lägenheten ...

Av Angelica - 15 april 2016 09:50


Hej mina fina läsare. Jag har haft mycket att göra dom här veckorna jag har jobbat. Har liksom ett tungt jobb och man blir oftast rätt trött på kvällen då. Men nu sitter jag och har frukost och den är snart slut. Idag består dagen att vara u...

Av Angelica - 27 mars 2016 19:20

Hej mina fina läsare! Nu har det gått mer en vecka sen jag skrev här till er.   Jag har haft mycket med jobbet sen jag börjat. Det har blivit att det är  långa dagar i veckan man jobbar. Blir oftas att man går och lägger sig i sängen direkt eft...

Av Angelica - 6 mars 2016 10:05

  Detta inlägget kommer handla om Mässan och sista dagen på skolan!   Hej alla mina finaläsare!   I fredags så va på mässan med klassen hela dagen och vissa upp våra montrar och dom tre som va valda prata med Gunnel Carlsson på secen kl 13:...

Av Angelica - 4 mars 2016 09:44

Hej alla mina fina läsare! I onsdags så gjorde vi klart dom tre idéträdgårdarna. Dom blev mycket fina efter vårt hårda arbete. Ja va där inne igår men min design klass och tittade va rätt mycket folk för att va första dagen. Men där va mycket ...

Ovido - Quiz & Flashcards