angelicajeppsson92

Alla inlägg under januari 2016

Av Angelica - 31 januari 2016 17:02

Hej min läsare

I torsdags så hade jag design nästan hela dagen och vi parta bara färger o rabatter. Va helt okej lektion. Innan jag börja lektionen så satt jag och måla lite på dom olika uppgifterna/projektet jag har fått, gjorde det även efter skolan. Men titta på film oxå, men även prata med min två kompisar på skolan oxå, dom bor även också på skolan men vi satt i varsitt rum. Haha.

I fredags så hade jag växtkännedom men dom andra hade prov och det slapp jag för att jag har haft dom innan. Så jag satt och titta på mobilen under tiden dom fixa med det. Men sedan så va vi uppe i ateljén och fixa det sista med våra ritningar som skulle lämnas in då. Jag blev rätt nöjd med mig, så nu får vi hålla tummarna på att min blir vald för att byggas upp sedan. Sen efter skolan så åkte jag hem och sedan vänta på min kompis skulle komma hit och titta på film och sova över. Va rätt mysigt.

I lördags/igår så gjorde jag inget speciellt tog det rätt lugnt titta på film och olika program.

Idag vakna jag runt kl 07:30 kanske kommer inte riktigt håg men men, jag har faktiskt skrivit lite räkningar till mina kunder inom mitt företag. Och varit och handlat med min kärra mamma. Men nu sitter jag och ska börja måla lite på mina skolprojekt jag har fått av min lärare. Å lyssnar på musik via tvn.

Vi hörs senare.
Kram
Angelica

Av Angelica - 27 januari 2016 09:34

Hej alla läsare

Nu har det gått en vecka sen det va en onsdag och idag har jag fått ett ytterligare ny uppgift jag ska göra. Denna gången ska det vara två olika tomter och i den tomten ska jag göra en trädgård fullt med saker i.

Den ena ska vara grönt, lummig och den andra ska vara strandaktig.
Dessutom ska det vara gjort med målar färg.
Vi får se hur det blir.

Nu ska jag börja tänka hur jag ska göra och sätta på musik.

Kram
Angelica

Av Angelica - 25 januari 2016 11:01

Då är det måndag igen!


Då har det gått en vecka sedan sist jag hade egen studietid.


Och idag håller jag på med ritningen som kanske ska vara med på villanmässan/vårträdgårdsmässan i malmö som är i början på mars månad.


Den ska vara i lämnda nu på fredag till juryn som ska välja fram dom tre olika som ska vara med på mässan, så har rätt mycket att göra nu i veckan med den.


Men vi får hålla tummarna på att min blir vald, så jag kan visa min kundskaper till kunderna som kommer dit och tittar.


Jag har kommit rätt långt ändå. Och det blir finare för varje minut.


Men lyssnar även på musik via Spotify.

Denna låten är så bra, (Reality - Radio Edit)


Nä, Nu ska jag fortsätta måla.


Vad tycker ni hur det ser ut hit tills?


 

 Kramar

Angelica

 

Av Angelica - 23 januari 2016 19:17

 Hej alla läsare!

Igår va jag på möte och det gick bra. Efter mötet så åkte jag och mamma å shoppade. Hitta rätt mycket saker.

Sedan när vi kom hem så fixa vi god mat det blev lövbiff med ris och sallad. Men vi hade efterrätt sedan blev så gott.

Sedan måla jag lite på ritningen till villamässan.

Det va väl allt från igår.

Idag,
Idag har jag fixat lite med blomkrukor och lite annat i mitt förråd så blev fint där.

Men sedan kl 14:00 skulle jag på kals hos min kompis för hon hade fyllt år för några veckor sedan. Va roligt där. Och nu sitter jag och tittar på tv men ska snart upp och måla på ritningen.

Ni får ha en riktig bra fortsatt kväll.

Kram
Angelica

Av Angelica - 21 januari 2016 17:41

Hem åt!

Jag sa jo innan i föra inlägget att jag sluta 16:10. Men det blev ändring på det. Först börja det med att jag gick till salen vi brukar va i igen lärare där. Fick gå ner till en på skolan och fråga efter min lärare, vi försökte ringa igen svar. Men tills slut hitta vi hon då va hon nere i växthuset gången i en sal där. Som jag inte visste att vi skulle vara i. Sedan vid den lilla pausen så sa hon att vi sluta vid stora fika passen, bara för att dom andra hade tagit in det på sån hål timme som inte ens jag har. Blev rätt så sur. Antagligen kommer det vara så här hela tiden. Fast det inte står så på mitt schema. Och det är bara min ända lektion på torsdagarna. Om det blir så kommer jag prata med rektorn.

Eftersom vi sluta tidigt så kunde jag åka hem tidigare.
För ungefär en och halv timme sedan tog jag bussen från skola till Malmö C och där fick jag vänta en halv timme så nu sitter jag på tåget på väg hem.
När jag vänta på tåget så handla jag på BK.
Rätt skönt, blir en lång helg för mig nu.

För imorgon ska jag på ett möte med chefen o AF ( Arbetsförmedligen).

Ni får ha en fortsatt bra kväll.

Kram
Angelica

Av Angelica - 21 januari 2016 10:55

Idag blir det lite gott o blandat!

 


Hej hoppas allt är bra med er.

För mig är det bra men inte min tumme :( men men.

 

I måndag så va jag ute och fota lite där hemma, blev faktiskt jätte fina bilder.

 

Igår hade jag ritning hela dagen uppe i ateljén min uppgift va att lära mig hur man ritade träd. blev ganska fina trodde inte att det skulle det. :)

 

Idag så fick jag sov morgon, för jag börjar 12:40 och har design fram till 16:10. Tror det blir att prata grinar idag och kanske måla någon vem vet, det märker vi. Kommer bilder sedan underdagen kanske.

 

Nu ska jag göra mig klar för att snart gå ner och äta lite mat i resturangen på skolan.

 

Måndagens bilder.

             

Igår dagens bilder.

     

 

Kramar

Angelica

Av Angelica - 19 januari 2016 20:23

Hej alla ihopa som läser min blogg.

Min dag börja så här,
Jag hade ställt klockan igår från kl 7:00-9:00, när jag vakna kl 7 så stängde jag av alarmet och smsa mamma. Sedan sov jag vidare tills kl var 7:45 och tänkte nä jag måste kolla när jag börja och då inser jag att jag börjar 8:20 jag fick hoppa upp hur sängen och ta på mig och äta frukost, jag som trodde jag skulle få sov morgon nä det fick jag inte. Men jag gick på lektionen vi hade ritningsmålning till ritningen till villamässan. Jag kom en bit. Men har lite kvar. Sedan efter lunch hade vi skötsel o förvaltning vi börja med att sopa av isen där dom hade lagt sedan tidigare för att spola på lite vatten till. När vi väl va klara med det så gick vi och lämna tillbaka sakerna och in å börja på att plocka tulpaner i bunte. Det va rätt kul men blött i mellan åt. Men vi klara av det rätt mycket vi fick några buntar med tulpaner. Sedan sluta vi 15:50.

Just nu:
Jag skulle ta tåget kl17:00 till Lund för att träffa en kompis. Men klockan gick tills den blev 17:15 då kom tåget stod och vänta i 30min plus dom 30min jag gick till tåget. Det va mycket kallt. Men nu är jag hos min kompis, vi har hunnit titta på en film och ska äta lite mat nu, och det ska bli gott.



Kram

Angelica

Av Angelica - 18 januari 2016 20:31

Nu sitter jag på tåget på väg mot skolan, har suttit på tåget i 35min och ska sitta på tåget ända fram till 21:21 sedan ta bussen 21:40 och sitta på den till 22:05. Blir en lång resta idag.

vad gör ni en sån här ikväll idag?

Imorgon blir det att gå på lektion kl 9:40- 15:50.

Ni får ha en fortsatt bra kväll vi hörs imorgon.

Kram
Angelica

Ovido - Quiz & Flashcards