angelicajeppsson92

Direktlänk till inlägg 23 februari 2016

Nu har det gått en vecka sedan sist!

Av Angelica - 23 februari 2016 17:59

Hej alla läsare!

 


Nu har det gått en vecka sen jag skrev här. Jag har glömt att skrivet, med helt andra ord så har jag haft saker och gjort. 

 

Föra tisdagen berätta jag att vilka som hade blivit valde. Som sakt jag blev inte vald. Men dom som blev valda har vi börjat planera till, vad vi ska ha till dom tre olika trädgårdarna. Det är jo inte så långt kvar det är jo nästa torsdag det börjar. Vi kommer vara inne på fredagen efter lunch så kom och titta då vet jag. Vi kommer inte vara där under helgen. 

 

I onsdags så satt jag med lärare och gick igenom dom tre olika trädgårdarna. jag ska vara typ som en in hoppad lärare under tiden vi bygger och så, liksom ha koll. Det tog hela dagen och gå igenom dom tre olika. Sedan när vi hade slutat för dagen så gick jag upp och måla/ritade på mina olika trädgårdar. 

 

I torsdags så hade vi Design vi börja med en ny ritning som ska vara en skuggig rabatt. Jag kom rätt långt, nu ska jag måla lite på den. Tog det lugnt efter skolan när vi hade slutat.

 

I fredags sp hade vi växtkännedom vi gick igenom växt kavlitet. Va helt okej lektion, i mellan åt så ritade jag på min ritning. Efter lunchen så åkte vi till lund för att titta på växter hur dom låg till, vi hade en som heter Ingvar som prata om det.

Efter skolan så tog jag det lugnt, måla lite på mina ritningar, men städa även mitt studnetrum. Stanna till lördags för att jag skulle träffa en kompis. När jag sluta så ringde mamma och berätta en sak, då hade jag fått svar av mitt doktor besök och det visa sig att jag inte fick ta körkort än. blir så arg. 

 

I lördags så träffa jag min tjej kompis och hennes son, vi tog en fika och shoppa lite, vi va i tre timmar. Men vi hade kul i alla fall dom tre timmarna. Efter det så åkte jag hem till mina föräldrar som jag gör varje helg. När jag väl hoppa av tåget så hämta mamma och pappa mig. Ja stack snabbt in om affären för att hanlda dricka och godis som jag och min kompis skulle ha senare. Vi hämta även pizza på vägen, så hela kvällen var typ myskväll till senare på kvällen fick jag veta en tråkig sak men det vill jag inte gå in på.   Jag va i alla fall upp till frya på morgonen. 

 

I söndag så tog jag och mamma det lugnt hela dagen va rätt skönt, det va en stor slapp dag.

 

Igår (måndag) så va jag och mamma i stan och fixa lite saker. Jag gick och kolla på skor i den butiken jag alltid går till, när jag väl kom dit så ha dom stängt, blev så sur. Men jag gick till en annan butik men där hade dom bara typ kille skor   . Så jag skett i det. Va även inom lindex och kolla kläder men va inget. Så jag gick tillbaka och vänta till mamma va klar.

Jag fixa lite där hemma til mamma så hon blev glad. Sedan åkte jag till skolan, när jag väl kom fram så fixa jag ordning lite saker, sedan börja jag måla lite. 

 

Idag är det jo tisdag, å idag börja dagen med en trött morgon vill inte gå upp från sängen. Men jag gick på lektionerna och det börja med att vi hade växtkännedom men jag ritade och dom andra hade prov, som jag slipper eftersom jag redan har gjort. Sen efter lunch så hade vi skötsel och förvaltining vi fick klippa pil (Salix) i regnet denna gången. inte så kul, men vi skratta ändå. Jag och min granne på skolan hade jävligt kul i alla fall, kivade/irriterad på en av eleverna. 

Men nu sitter jag och skriver med er. 

Jag ska i alla fall få något i magen nu kanske. Men ska även måla lite så jag kommer någon vart innan jag slutar. 

För det är bara en vecka kvar. Jag flyttar nästa söndag till Ystad, för börjar jobba den 7/3.     

 

I fredags.

 

Igår när jag kom till skolan.

 

Dom här två är från idag.

    

Stora kramar 

Angelica

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 22 maj 2016 20:43

Hej alla mina fina läsare!   Hoppas allt är bra med er? Med mig är det bra.      Eftersom jag inte har uppdaterat bloggen är bara för att jag har jobbat både vardagarna och helgerna. Plus att jag har inte haft något internet i lägenheten ...

Av Angelica - 15 april 2016 09:50


Hej mina fina läsare. Jag har haft mycket att göra dom här veckorna jag har jobbat. Har liksom ett tungt jobb och man blir oftast rätt trött på kvällen då. Men nu sitter jag och har frukost och den är snart slut. Idag består dagen att vara u...

Av Angelica - 27 mars 2016 19:20

Hej mina fina läsare! Nu har det gått mer en vecka sen jag skrev här till er.   Jag har haft mycket med jobbet sen jag börjat. Det har blivit att det är  långa dagar i veckan man jobbar. Blir oftas att man går och lägger sig i sängen direkt eft...

Av Angelica - 15 mars 2016 19:32

Hej mina fina läsare!   I söndags var jag på mässan i Malmö, som var sista dagen på mässan. Var där med mamma och pappa, bjöd dom för att jag ville att dom skulle komma lite hemifrån. När vi väl hade gått där en stund så träffa vi min ena bror dä...

Av Angelica - 6 mars 2016 10:05

  Detta inlägget kommer handla om Mässan och sista dagen på skolan!   Hej alla mina finaläsare!   I fredags så va på mässan med klassen hela dagen och vissa upp våra montrar och dom tre som va valda prata med Gunnel Carlsson på secen kl 13:...

Ovido - Quiz & Flashcards