angelicajeppsson92

Alla inlägg under december 2015

Av Angelica - 30 december 2015 18:21

Hej alla nya och gamla läsare!

 

Det var ett tag sen jag satt här och skrev till er.

Nu tänkte jag börja igen.

 

Sist jag skrev här var innan jag och min då varande pojkvän skulle åka på semester. Nu kommer jag berätta vad som har hänt sedan dess och det är rätt mycket både roligt och tråkiga saker. 

 

Det börjar med semestern. 

Vi hade det skönt på den semestern vi hade på Gran Canaria. Vi gjorde mycket roliga saker första dagen vi kom dit vi kom på morgonen innan lunchen. När vi väl kom på bussen så börja det regna, men när vi väl kom till hotellet så hämta vi ut nyckeln till rummet. Vi kom in på rummet det såg mycket fint ut. Vi somna direkt när vi kom in. När vi väl sen vakna så gick vi och åt kvällsmat. Sedan så gick vi en runda och den rundan blev rätt lång så vi inte hitta tillbaka men vi visste att hotellet låg ut mot motorvägen så vi gick där ute och till slut hitta vi hotellet men vi fick springa över vägen för att komma över till hotellet men när vi väl kom över så säger Mathias där var ju en grind på andra sidan. Haha.  Men andra eller tredje dagen så blev jag förkyld och det var inte alls så kul.    Men vi gjorde som sagt mycket roliga saker ändå som jag kommer ihåg ännu. Vi var även på en djukpark som var jättestor, jag rekomenderar att åka dit och kollar. 

 

Skolan:

Efter semstern så kom skolan igen. 

I skolan hände det mycket. Jag klara nästan alla ämnena fick iallafall godkänd i vissa ämnen och VG i mina bästa ämnen.  Jag tog jo studenten förra året och det var en rolig dag den dagen och fira det med mina nära och kära vänner. Efter skolan på sommaren och hösten så jobba jag på mitt egna företag.

 

Mina nära & kära vänner:

Jag umgicks med min då varande pojkvän stort sätt varje helg. Men var även med mina vänner och släktingar, och gjorde roliga saker.

 

Begravning:

Förra hösten så fick en släkting bort och jag var på begravningen. Det var en sorlig dag. Men jag fick träffa mina släktingar från mammas sida, och det va kul. Sedan dess har jag umgåtts med mina nästkusiner och några av mina nästkusiners barn och vi pratar nästan varje dag. 

 

I år:

Sen början på detta året så börja jag en utbildning på en skola som heter Hvilan Utbildning. Och jag börja på en Utbilning som heter Trädgårdsanlägging och gick där nu till den 21 december då jag tog examen. Men på den skolan finns det mycket olika utbildningar. Men är en gymnasie skola från början och är det än idag. Så om du vill gå en skola som är mycket inriktad mot det gröna/trädgård så ska du söka till denna skolan. 

 

Mars månad:

Den 11 mars så bestämde jag ville träffa min då varande pojkvän (Mathias) det va ingen rolig dag/kväll. Jag gjorde slut med han och jag ångrar det stort nu för att jag gillar han och mycket mer. Men vi pratar än och är vänner.

 

Malmöfestivalen:

Jag va på Malmöfestivalen första dagen med min klasskompis som heter Ludvig. Vi hade rätt roligt. Jag hade drukit lite... och det va inte så roligt, Ludvig fick hjälpa mig hem, men han fick även hjälpa mig att läsa mitt sms som jag fick på mobilen av en kompis. jag inte kunde läsa det va inte alls roligt jag låg bakis hela helgen. Skulle på söndagen till Vallåkra träffen men blev inte av efter som jag låg bakis hela helgen. Men mina klasskompisar i skolan hade kul på måndagen sen. 

 

Julafton, Kalas & Nyårsafton:

Om vi nu ska prata om julafton så hade jag det bra fick mycket fina julklappar. Men på fredagen va jag hos min bästa kompis och fick tre julklappar av han å va hos han hela helgen. 

I söndags så var jag på kalas hos min näst äldsta bror hans son fyllde 2 år. 

Imorgon är det nyårsafton och jag kommer sitta hemma hos min familj. Så denna dagen kommer vara smöre än föra året för då var jag hos min då varnade pojkvän och fira nyrå där. Var mycket roligt ihop med vänner och pojkvännen. 

  

Nyår 

 

Olika TCYK proven.


        Jag och två av mina klass kompisar gjorde detta.

 

Jag och en annan klass kompis gjorde denna men jag som hållde hur det skulle vara. 

 

Denna gjorde jag själv till en utställning vi gjorde på skolan men vi gjorde olika saker där denna ligger. 

 

Vi gick en runda i Alnarp och lärde oss växter. 

 

Från mitt förtag hos en kund. 

   

Efter plantering.

   

 

 

När vi va på Gran Carnaria 

 

Stundenten 

Skapa flashcards